Õppekavad

Perekeskne lähenemine abistamistöös. ÕPPEKAVA

Pereteraapia koolitus

Õppekava kogumaht:

160 tundi (140 tundi auditoorset tööd ja 20 tundi iseseisvat tööd)

Õppe eesmärk:

Sellel kursusel saadud teadmised on kasutatavad oma erialases töös klientide ja patsientide probleemide sügavamaks mõistmiseks ja paremaks abistamiseks kui ka iseenese arenguks.

Kursuse läbimisel väljastatav dokument:

Koolituse lõpus väljastatakse tunnistus. Juhul, kui õppija ei ole esitanud nõuetekohast lõputööd, kuid on osalenud auditoorses töös, väljastatakse tõend osalenud kontakttundide kohta.

Täienduskoolituseasutuse nimetus:

Eesti Pereteraapia Kool (reg 80354752)

Õppekava nimetus:

Perekeskne lähenemine abistamistöös

Õppekava koostamise alus:

Õppekava koostamisel on aluseks võetud Eesti Pereteraapia Ühingu poolt kinnitatud koolitusprogramm “Sissejuhatus perekonnapsühhoteraapiasse”, mida on laiendatud spetsiifiliste pereelu puudutavate teemade käsitlusega ning praktiliste nõustamisoskuste õpetamisega.

Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused:

Kursus on mõeldud erialade spetsialistidele, kes töötavad või hakkavad töötama teiste inimestega ja kes klientide/patsientide paremaks abistamiseks vajavad teadmisi perekonna psühholoogiast ja perekonna psühhoteraapiast (pereteraapiast).

 

Õpiväljundid:

Koolituse läbinu:

  • mõistab pere kui süsteemi olulisust ja suudab seeläbi paremini mõista erinevad probleeme ja sümptomaatikat töös oma klientide/patsientidega
  • oskab kaasata probleemide lahendamisse kogu pere
  • tunneb esmatasandil pereteraapia erinevad koolkondi
  • oskab koostada ja kasutada genogrammi oma igapäeva töös
  • oskab pere toetada kriisiolukordades ja nende järgselt
  • omab suhtlemisoskusi, et toime tulla ka keerulistes olukordades
  • oskab esmatasandil läbi viia psühholoogilist nõustamist kaasates kogu pere
  • omab enam teadmisi laste ja noortega tööks
  • oskab ennast aitajana hoida ja läbipõlemist vältida

Õppe sisu:

  • pere mõiste, pere kui süsteem, kommunikatsiooniteooria, süsteemiteooria
  • pereelu arenguetapid, perekriisid
  • genogramm töövahendina perede aitamisel
  • pere kui emotsionaalne süsteem
  • alkohol peres
  • vägivald peres
  • töö laste ja noorukitega, laste sümptomite süsteemne käsitlemine
  • laste ja noorukite psühhopatoloogia
  • paarisuhtes toimuvad emotsionaalsed protsessid, negatiivse suhtemustri katkestamine
  • täiskavanute psüühikahäired ja nende ravi peresüsteemi toel
  • multiprobleemsete peredega töö.
  • psühholoogiline nõustamine (nõustamise mõiste, nõustamise tasandid)
  • aitaja roll (aitaja teekond, ootused aitaja rollile, rollikonfliktid, aitaja vari)
  • aitaja töö endaga.Läbipõlemine. Supevisioon, covisioon.

Õppemeetodid:

Loeng, grupitööd, seminar, rolliharjutused, juhtumite arutelud, iseseisev töö

Iseseisev töö:

õppejõudude poolt antava matejali lugemine, lõputöö, milleks on ühe pere analüüs toetudes õpitud teooriatele

Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid:

Õpingute lõpetamise tingimuseks on osalemine (vähemalt 80%) auditoorses õppetöös, lõputöö kirjutamine ja lõpuseminaril esitlemine.

Hindamismeetod:

Lõputöö kirjutamine ja esitlemine

Hindamiskriteerium:

  • lõputöös analüüsib õppija üht perekonda ja koostab genogrammi
  • lõputöö on kirjutataud vastavalt lõputööjuhendile
  • lõputöös on kasutatud nõutud teooriaid analüüsimaks perekonda
  • vorm on selge ja korrektne
  • kirjalik töö on õigeaegselt esitatud
  • lõputöö on esitletud seminaril

Koolitaja kompetentsust tagava kogemuse kirjeldus: Kõik koolitajad omavad pereterapeudi ja pereteraapia koolitaja – superviisori pädevust.